Tragiskt.

Vart är världen påväg? Varför väljer så unga människor att avsluta sitt liv här på jorden? Av vilka anledningar? Vilka anledningar kan man ha när man är så ung, vad kan få en att vilja ta sitt liv när man inte levt nå länge alls? Ska man ens kunna ha såna stora problem när man är så ung? Jag tycker att det är tragiskt, jag förstår inte varför. De har hela livet framför sig, endå väljer de att försvinna. Jag tycker att det är fel! De tänker inte på folk omkring, utan bara på sig själva när de väljer att ta det steget. En person försvinner och får sin önskan uppfyllad, flera hundra människor lever kvar med frågan varför? Och man undrar ju varför? Hur kan man ens vilja försvinna från denna jord, lämna sina vänner, sin familj, allt? Jag förstår inte, jag är nog inte den enda som inte gör det. Jag tycker det är hemskt. Allt för många i iallafall min närhet har valt att avsluta sina liv nu den senaste tiden. Ska det aldrig ta slut på eländet? Så kanske de tänkte också, ska det aldrig ta slut på eländet? Det finns hjälp att få, hur omöjligt allt än känns, det är så hemskt. Istället för att utnyttja hjälpen som finns att få, så väljer de att ta sitt liv. Om jag kunde skulle jag ändra på det, jag lovar.

Jag undrar också varför de allra bästa, snällaste, omtänksammaste, underbaraste personerna alltid råkar ut för skit som cancer och andra dödliga sjukdomar? Varför i hela världen? Hur kan det vara så orättvist? Varför drabbas folk som inte gjort en fluga förnär för cancer? Det kan låta grymt när jag skriver det här, men när det finns folk som väntar på att få dö, som bara sitter hela dagarna och inte vill något annat så drabbas de som vill något med sitt liv, de som har livslust, de som vill leva. Det känns som att jag kanske trotsar flera människor nu när jag skriver det här inlägget. Det är bara mina tankar och funderingar. Det är för att jag inte kan greppa allt det här, jag förstår inte varför. Jag vill förbjuda det, stoppa det, göra något åt det. Jag skulle göra precis vad som helst. Inte bara för mina nära och kära, utan för alla, exakt alla.


Kommentarer
Postat av: Rosa,Cappie,TomTom och Edgar

Bra skrivet Hanna , du måste brås på Moster Rosa du med dina vettiga tankar =)

Puss o kram

jag kommer med familjen nån dag

2008-10-17 @ 19:26:23
URL: http://frisegardborder.be

Lämna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0