Fläskfilé och klyftpotatis!

Förra veckan kom Erica hit efter hon vart duktig och gått i skolan en hel dag. Fick guida henne upp till lägenheten genom telefonen ifrån Navet (bussstationen i centrum) och hit till Sundsbruk där hon hoppade av bussen och sedan gångvägen hit. Är det verkligen så svårt att hitta hit? De som varit till mig hittills tycker det. Fast om sanningen ska fram förstod jag inte minsta lilla utav kartan jag skulle läsa i framsätet när vi skulle hit på lägenhetsvisning. Vägar överallt, korsningar, skyltar. Nä tacka vet jag Böle, där fanns det bara en infart till den 2.5 km långa grusvägen in till hem ljuva hem. But life goes on, och det är bara att lära sig leva med det.

Som sagt, efter att ha guidat Erica hit till mig åkte vi till ICA Maxi direkt för att köpa mat. Jag hade ju lovat Erica att laga mat åt henne tills hon kom hit, för hon var så hungrig. Men jag hade ingen tid, så vi for tillsammans dit. Erica fick bestämma, så det blev fläskfilé och klyftpotatis med kantarellsås och beasås förstås. Och de flesta känner ju till hur "duktig" jag är på att laga mat, ni som inte gör det - jag kan verkligen inte laga mat! Så väl hemma i lägentehen fick Erica ställa sig och skära fläskfilén medans jag var duktig och la klyftpotatisarna på en plåt och hävde in i ugnen. Faktiskt var det jag som gjorde Kantarellsåsen också - not bad!

Hände även en rätt humoristisk grej i köket när vi höll på och kockade till middagen. Jag stod och höll i margarinpaketet och pratade samtidigt med Erica. Plötsligt bara flyger margarinpaketet ut händerna på mig, rakt på Ericas byxor, sedan vidare ner på golvet. Och jag flög i ilfart ner på golvet efter det. Det hela resulterade i massvis med skratt så magen värkte. Haha, det var så roligt! Man brukar ju säga att killar inte kan göra 2 saker samtidigt? Hålla i smörpaket, prata. Äh, vi lämnar det. Gott var det iallafall :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan va vi hade kul gumman :D

2008-09-24 @ 16:47:47

Lämna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0