Happyface

Från att internet inte fungerar, och inget annat vill gå som jag vill idag (okej, internet är fortfarande fuckat), så har det just gått mot ljusare tider. Mamma kom hem för ett tag sedan, hon hade vart på ICA Maxi och vet ni vad? Munk-Lasse , eller Munk-Olle som jag kallar han för, var där och sålde mina älskade favoritmunkar! Och ännu bättre, mamma hade köpt 10 stycken. Woho! En vanlig konversation mellan mig och mamma gällande munkarna :
Mamma: Åh nu har jag mumsat i mig 4 munkar!
Hanna: Då är resten mina!
Mamma: Men varför ska jag bara få 4 och du 6?
Då kom det klockrenaste svaret upp i mitt huvud, men jag valde att inte säga det rakt till henne. Vad jag tänkte säga var : För att du fick sex igår, och inte jag! Haha, ja ibland är även jag smart och lite rolig samtidigt.

Hon hade även tagit med sig posten upp och berättade att jag fått brev. Ett brev var från Skatteverket, men jag förstod inte ett piss utav det som stod på pappret så jag la ifrån mig det rätt fort. Det andra brevet var ett stort brev. Tänkte att nu är det väl nå reklam, eller någon form av nyhetsbrev. Det stod mitt namn och min adress på det. Suck, tänkte jag. Vad är det nu för skit i detta brevet? Vände på brevet, och längst upp stod det en adress som jag väntat på sedan den dagen avsändaren åkte ifrån mig. Det var Johanna, min älskade Johanna, som hade skickat ett brev. Jag kände hur jag blev alldeles varm, och ett stort leende bröt ut i mitt ansikte. Jag tänkte att om jag flinar mer nu så kommer mina ögon inte synas. Gud så glad jag blev! Hon hade börjat brevet med : Hej syrran! Saknar dig.
Tror inte att jag får skriva ner innehållet i brevet, men i slutet hade hon skrivit :
Jag saknar dig verkligen, sitter och tänker på allt vi gjort genom dom åren som gått. Det är väll en hel del, men det kunde ju ha varit mer. Ha det, sköt om dej. Älskar dej mest, saknar dej pussar och kramar ifrån lillasyster <3

Vet inte vad jag ska skriva mer om brevet, förutom att jag är så inåthelvete glad nu!

Kommentarer

Lämna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0