"Jag vill ha som Hanna har!"

                                                                         Kom på en rolig sak som hände nu i helgen också när jag var nere hos Hilda och Pompen och mina kusiner. Jag har ju haft rätt flurigt hår ett bra tag, gick väl åt någon hårspraysflaska i veckan. Men jag gillade det, det har liksom varit jag att komma till skolan med ruffsigt, uppsprayat hår. Dock har jag börjat fiffla mer med platttången nu, eller locktången. Goodbye ruffs - hello newstyle(?)

I Söndags när jag vaknade hos dem så var det första jag hörde ljudet av hårspray. Det följdes upp av min lilla kusins röst som sa : Jag vill ha som Hanna har! Också hörde man mer hårspraysljud. Haha, kunde inte annat än skratta. Att vakna av att höra det och kliva ur sängen med ett leende på läpparna, minns inte när jag klev ur sängen så sist? Jag gick ner för trappen och där var min lilla ängel men uppsprayat hår, och hon sa överlyckligt: Kolla, nu har jag som dig!

En stund senare badade vi skumbad, jag och Lina så hon skulle få ur all hårspray. Men istället för att rikta in sig på att få ur hårsprayen var det mer kaos i badkaret för hon skulle hoppa omkring och skvätta vatten över hela rummet. Det var roligt då det höll på, men efteråt, vem fick stå och torka golvet och spola bort skum från väggar och golv? Haha, jo jag. Men vadå, huvudsaken hon hade roligt.

Vi fortsatte dagen med att dansa dansmatta och stå i. Efter en stund sprang Lina iväg och man hörde återigen ljudet av hårspray. Sedan kom hon tillbaka med kam och hårspraysflaskan. Jag sa att jag skulle hjälpa henne att få håret som mig - och toperade det! Hon sa mest aj hela tiden, men jag fyllde i att vill man vara fin får man lida pin. Vill man se ut som Hanna i håret får man tåla lite. Det hela resulterade i någon form av spikes och typ en hel hårspraysflaska. Men hon blev nöjd, och gullig blev hon också, eller hur?

"Jag vill ha som Hanna har!"

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha stilfullt ;)

2008-09-24 @ 18:14:43

Lämna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0