jobb, pengar, kläder

Jag behöver verkligen ett jobb, extraknäcka nånstans på kvällar och helger. Har hört runt på lite olika ställen, men hittar ju ingenting. Men jag måste verkligen hitta något så man kan tjäna in en extra slant i månaden. Man kommer ju inte direkt långt på studiebidraget på 1050 i månaden precis. Har läst någon gång i en tidning någonstans en annons att man kan köpa allting man behöver för barn/studiebidraget. De menade alltså att man på 1050 kr kunde köpa ett par nya byxor, en ny tröja, skor, trosor, strumpor, jacka etc. Ja en daglig outfit, allt från topp till tå, menar de att man skulle ha råd med. Knappast? Jag har funderat en del på det där, vilka affärer de då shoppat i för att hitta allting till det priset. I mitt 16åriga liv har jag då aldrig varit med om den drömmen att man skulle ha råd med allting för den där lilla slanten. Men tänk om man skulle kunna köpa en hel outfit som man trivs med, inte bara nåt slit och släng - för 1050kr!

Kommentarer

Lämna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0