Ont i tån, trösta med tv?

Idag gör det ondare i tån, undra om det kanske är påväg att bli infekterat tro? Hoppas inte. Kommer ju ihåg hur det var i somras när jag trampade på en rostig hammare och lyckades kutta bort en skaplig skinnbit under foten och nästan fick blodförgiftning och inte kunde gå riktigt på nån vecka - och missade uggla på gatufesten gjorde jag också! (Såg honom i Göteborg 5 augusti då jag var där på lisebergsresa, pretty stolt!) Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om. Hemma från skolan idag iallafall. Kan ju inte gå som folk, så blir hemma. Känns ju kul när man köpte en dansmatta i lördags och tänkte pröva lite. Kanske inte är meningen att jag ska dansa, haha vad vet jag? Har iallafall tröstätit lite Nutella idag, kände att jag var värd det, hihi! Ska hjälpa mamma idag istället med lägenheten. Vi har ju kommit en bit nu! Mitt rum, mammas rum och hallen är klara. Toaletten var ju redan renoverad när vi flyttade in. Så det är köket som ska målas och de nymålade luckorna ska sättas dit, sedan vardagsrummet. Längtar tills vi ska köpa nya möbler till både kök och vardagsrum, precis som vi gjort i de andra rummen också. De kommer bli nice!

Förresten, säsongsstarten för Andra Avenyn var ju i söndags. För er som inte vet är jag en riktig Andra-Avenyn-Geek, så har rätt höra förväntningar för denna säsong. Känner på mig att det inte kommer vara lika bra nu som förut, när Angelica, Jossan och Olga inte är med längre. Och de nya skådisarna, vad är de för några? Undra om och hur de
kommer kunna ta deras plats. Hoppas de är duktiga, säsongen måste vara minst lika bra som förra! Vad tror ni? Första avsnit tet var ingen höjdare, hoppas på ett bättre avsnitt ikväll!

Längtar även tills imorgon då Oskyldigt Dömd har premiär! Och de som känner mig vet nog varför. Just det - Persbrandt, oh yes. Och som alla redan vet är jag helt crazy i honom, och jag måste bara få träffa honom innan jag dör. Eller som Markus sa igår - det blir väl innan han dör? Pöh, åldern spelar väl ingen roll, eller vad brukar man säga? Huvudsaken man är kär - eller?

Slutaudition ikväll i Idol! Ska bli spännande, gillar den där 16åriga tjejen med gitarren nå grymt. Och tänk att hon inte visste om det själv hur grym hon är på att sjunga. Håller på henne, och på den blinda mannen.

Nu kallar slipmaskinen, penslar, färg och antagligen nå jävulskap som jag jämt lyckas med.


Kommentarer

Lämna en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0